Готуємось до мовної теми 16.12
Рекомендую повторити:
1. Обери правильну відповідь. Усне мовлення має бути:
а) швидким, тихим, зрозумілим;
б) правильним, зрозумілим, виразним;
в) голосним, правильним, швидким.
2. Обери правильну відповідь. Писемне мовлення має бути:
а) розбірливим, швидким, охайним;
б) без помилок, розбірливим, повільним;
в) каліграфічним, розбірливим, охайним, без помилок.
3. Доповни речення. Людям мова потрібна...
а) для письма;
б) для читання;
в) для спілкування.
4. Підкресли звертання.
— Що ти, донечко, шепочеш? І чому це ти не спиш?
— Я, матусю, спати хочу. Але треба вивчить вірш.
5. Підкресли звертання.
— Мамо, я впав у калюжу.
— Як, у нових штанях, сину?
— Все сталося так швидко, що я не встиг їх зняти.
5. Встав слова ввічливості.
Оленка та Мар'янка малюють. Оленка сказала:
— Мар'янко, дай,_____, жовту фарбу.
Мар'янка дала фарбу й сказала:...
Оленка відповіла:...
6. Встав слова ввічливості.
Мами немає вдома. Прийшла мамина знайома.
Тарас зустрів її біля дверей.
—_____, Тарасику! Мама вдома?
— Ні, мама незабаром прийде. Сідайте,_____, ось стілець.
—_____, Тарасику!
7. Виконай завдання.
а) Пронумеруй речення так, щоб утворився текст. Підкресли зачин тексту.
О Вони дружно почали ліпити хатку.
О Навесні повернулися ластівки.
О У гніздечку з'явилися ластів'ята.
О Вони веселим щебетанням зустрічали сонечко.
8. Виконай завдання.
а) Пронумеруй речення так, щоб утворився текст. Підкресліть кінцівку тексту.
- Раптом із яру вискочив вовк.
- Молодий пастух пас овець.
- Де трапилось у гірському селі.
- Пастух кинувся на вовка і прогнав його.
- Він схопив вівцю.
9. Визнач тип тексту.
Ялинковий шишкар такий яскраво-червоний, немов стигла ягода. У нього дзьоб міцний. Кінчики його у протилежні боки загнуті. Так і працює з ранку до вечора — шишки трощить.
а) Розповідь;
б) міркування;
в) опис.
10. Визнач тип тексту.
Заєць — гризун великого розміру. У нього довгі ноги, великі вуха, короткий хвіст. Пухнасте хутро влітку сіре, а взимку біле.
а) Опис;
б) розповідь;
в) міркування.
|